Vi bygger prisgunstige boliger for alle.

Alle lommebøker. Alle aldre. Alle stiler.

Hei, pressen!

Slå deg ned.

BoKlok for alle

BoKlok er et annerledes boligkonsept som er utviklet av IKEA og Skanska. Sammen bygger vi kloke boliger – for mennesker som vil bo godt og ha sitt eget hjem, men likevel vil ha penger til overs til andre ting.

Kort sagt: Vi bygger rimelige hjem for alle.

Her kan du lese om hvordan vi tenker, og laste ned pressemateriell.

Kontakt oss

Hvis du har spørsmål angående presse og PR, ber vi deg kontakte Arild Indresand på tel. +47 40 62 10 31 eller arild.indresand@boklok.no

Rimelige hjem for alle

BoKlok er ikke som andre byggefirmaer, og det er vi stolte av. Vårt konsept går – i korthet – ut på at kundene skal få mest mulig bolig for minst mulig penger.

Da vi begynte å lage utkast til BoKlok, valgte vi først å finne svarene på noen viktige spørsmål, nemlig: Hvem bygger vi for? Deretter: Hva har de råd og lyst til å betale? Hvordan vil de bo? Svaret fra en av de vi spurte var:  “Ikke særlig mye. Lyst og friskt, nær grøntområder og offentlig transport.”

Det kan kanskje høres selvmotsigende ut – bra bolig til lav pris – men vi tok det i stedet som en inspirerende utfordring. Så vi bestemte oss: Boutgiftene til BoKlok-boligene bør være lavere enn for andre boliger av tilsvarende type på samme sted.

Hvordan fikk vi det til?

Vi bygger supereffektivt

Konseptet har hatt stor suksess fordi vi har levert det vi har lovet. Vi har saumfart kostnadene og kuttet der vi kan. Innenfor en viss grense, selvfølgelig. Vi firer aldri på husenes kvalitet, og vi firer aldri på de eksisterende miljønormene.

• Vi spør kundene

Før vi satte oss ved tegnebordet, spurte vi kundene hva de trengte, og så planla vi boliger som passer de fleste. IKEA har spilt en stor rolle i det arbeidet, ettersom de vet mye om hvordan folk vil bo. Skanska vet på sin side hvordan man bygger kvalitet.

• Vi gjentar oss selv

Vi utnytter alltid arealet i boligene våre ekstremt godt – vi har lyktes med å minimere boligarealet og samtidig maksimere romfølelsen – men bare én gang. Vi bygger etter de samme tegningene om og om og om igjen.

• Vi bygger i fabrikk

Vi bygger alle boligene i en fabrikk. Dette gjør byggeprosessen mye mer effektiv enn tradisjonell boligbygging hvor alt bygges utendørs. På denne måten sparer vi tid og penger og har god kontroll på sluttproduktet - Ikke minst når det kommer til fukt, materialforbruk og arbeidsmiljø.

Lukk

Gjerrig, absolutt, men ikke mot våre kunder!

BoKlok selges på IKEA

Informasjon om salgsprosessen

Salget vil foregå etter en loddtrekningsmodell. Tidspunktet for når du henter loddet har ingen betydning for rekkefølgen av salget.

For å hente lodd må du levere inn et ferdig utfylt kjøpstilbud der kun felt for pris og bolignummer står åpne. Vi trenger også finansierings-
bekreftelse enten i form av finansieringsbevis eller utskrift av e-post fra kontaktperson i bank som bekrefter finansieringen.

Vi må ha bekreftelse på hele beløpet. Alle som skal stå som eiere må være ført opp på kjøpstilbudet, dette for å sikre at det kun er mulig å få ett lodd per kjøpstilbud. Husk gyldig legitimasjon. Dersom du ikke har mulighet til å møte personlig kan du sende en stedfortreder med fullmakt og kopi av din legitimasjon.

Vi er positivt overrasket!

Vi bodde allerede i området, så vi visste vi ville trives her, men vi er positivt overrasket over de nye naboene og det nye rekkehuset vårt!

Huset har god planløsning og er enkelt å tilpasse til egne behov. Vi har satt inn et badekar oppe og planlegger å legge heller på forsiden og bygge en altan. Og så har vi gjort om boden til et glasskunstatelier!

Kajsa, Kim og Vilda i Växjö

Vi trives kjempegodt!

Vi var så heldige å få velge først, så vi fikk den fireroms-leiligheten i første etasje vi ville ha.

Vi er positivt overrasket – leiligheten oppleves større med møbler enn uten. Helheten er fin og detaljene gjennomtenkte. Og oppbevaringsplassen er tilstrekkelig og vel så det. Vi har bygd hyller fra gulv til tak i begge klesskapene og i boden.

Vi flyttet inn i fjor høst, så vi har ikke opplevd livet utendørs ennå. Men vi ser virkelig frem til sommeren!

Patrik, Josefine, Enya og Milton i Oxie

Tilfredse kunder

I Sverige har vi i årenes løp bygd boliger på over hundre forskjellige områder. Vi holder løftene om lave boutgifter og god kvalitet, og kundene våre er tilfredse. Det vet vi fordi vi spør dem, hver eneste én.

Dette mener noen av våre fornøyde kunder i Sverige

Vi er positivt overrasket!

Kajsa, Kim og Vilda i Växjö

Vi trives kjempegodt!

Patrik, Josefine, Enya og Milton i Oxie

Last ned materiell

Ta gjerne kontakt hvis det er noe du savner eller lurer på.