Disse dataene (knr., gnr., bnr. & snr.) finnes i kjøpekontrakten eller på skjøtet. Dersom du ikke har dette tilgjengelig, ber vi deg om å ta kontakt med Statens Kartverk på tlf. 08700.
Har du oppdaget en feil?
For å sikre en god og effektiv håndtering av reklamasjoner, har BoKlok oppgradert rutinene for innsending av reklamasjoner og digitalisering av behandlingsprosessen. For å sende inn en reklamasjon fyller du ut skjemaet nederst på siden.

Hva skjer med gamle reklamasjoner?
De nye reklamasjonsrutinene innebærer at du ikke vil ha tilgang til den gamle kundeportalen du har brukt ved innmelding av tidligere reklamasjoner. Men frykt ikke, vi har overført alle sakene og beholdt historikken. Så raskt saken din behandles i vårt nye crm-system, vil du få en e-post som referer til det samme saksnummeret som har blitt benyttet i tidligere kommunikasjon.
Vi ber om forståelse for noe lengre ventetid på behandlingen i denne overgangsfasen og vil oppdatere deg på e-post så raskt saken din behandles videre.


Viktig informasjon
Du vil ikke lengre ha mulighet for å logge deg inn på en kundeportal. Fremover vil all kommunikasjon og nye oppdateringer i reklamasjonssaken skje på e-post etter at saksbehandlingen har startet. Du vil motta et unikt saksnummer som blir lagt ved og som kan benyttes i kommunikasjonen.
Tenk deg om først
Før du legger inn en reklamasjon er det lurt å ha lest igjennom eventuelle bruksanvisninger og sett igjennom våre anbefalinger for stell og vedlikehold av din bolig. Dersom det er noe du kan løse enkelt selv, kan det spare deg for mye tid.
Ved akutte saker
Ved akutte saker kontakt brannvesen, elektriker, håndverker, rørlegger eller lignende direkte for hjelp. Ta eventuelt også kontakt med forsikringsselskapet ditt.
Meld i tillegg saken inn som en reklamasjon, slik at BoKlok kan vurdere saken og om den oppfyller vilkårene etter bustadoppføringslova og din kontrakt.
Eksempel på akutte saker
- Når du ikke kan bruke boligen. For eksempel en feil med ytterdøren som gjør at den ikke kan låses opp.
- Når et forhold innebærer risiko for helse og sikkerhet. For eksempel trappetrinn og annet beskyttelsesrekkverk er ødelagt.
- Når feilen kan medføre økonomiske konsekvenser om det ikke løses raskt. For eksempel en vannlekkasje eller skade på tak.
*Uttrykninger for å rette mindre feil eller feil som ikke er av akutt karakter eller er en mangel kan belastes boligeier i sin helhet.
Kan en reklamasjon bli avvist?
Hva som kan oppleves som feil kan være individuelt. Derfor er det viktig at reklamasjonen inneholder en detaljert beskrivelse og bilder, for at BoKlok vurdere saken, og ta riktig beslutning.
Eksempler på situasjoner der vi avviser reklamasjoner:
- Når det er varslet for sent.
- Hvis reklamasjonstiden på 5 år har passert eller kravet er foreldet.
- Når du, eller noen andre, har vært uforsiktig med eller overbelastet den delen av boligen, hvor feilen foreligger. Eller om feilen har oppstått på grunn av manglende vedlikeholdt boligen i hht FDV.
- Når forholdet ikke er mangelfullt, men alene en subjektiv forventning. Som for eksempel at gulvene endrer farge etter hvert, eller har mer kvister enn hva du hadde forventet deg.
- Når feilen ikke er omfattet av BoKloks leveranse. Eksempelvis drift, TV eller lignende.
Spørsmål om boligperm og FDV? Ta kontakt med ditt styre eller sameie.
Meld eierskifte
Er du ny eier av en BoKlok bolig? Da er det viktig at du melder inn eierskfite nederst på siden.
Slik melder du inn eierskfite
Velg "eierskifte - meld eierskifte" i nedtrekksmenyen på lik linje som ved en vanlig reklamasjon og husk å legge ved navn på tidligere eier i beskrivelsen.

Send inn en reklamasjon
Om du oppdager en feil i boligen din, skal du fylle ut en reklamasjon slik at BoKlok kan se og vurdere saken så snart som mulig. Fyll ut informasjon nederst på siden.
Legg ved nødvendig informasjon
For at vi skal kunne identifisere deg og din bolig, må du fylle ut all informasjon i skjemaet under. Husk å legge inn riktig nummer, dersom innsendingen har en tastefeil vil du bli bedt om å gjøre en ny reklamasjon.
Du vil få en bekreftelse på e-post når reklamasjonen er mottatt. Denne vil ikke kunne besvares. Når saken din behandles, vil du motta en ny e-post med mer informasjon, og denne kan du svare på om ønskelig.
